Olive Mess
Intervijas ar Olive Mess mūziķiem:

2000. gada 27. novembra intervija un notikušo koncertu hronika

Edgars Kempišs  Aleksejs Sjomins

Deniss Arseņins

Olive Mess: Deniss Arseņins

Olive Mess: Deniss Arseņins

Olive Mess: Deniss Arseņins


Dzimšanas datums?
1979. gada 11. jūnijs.

Dzimšanas vieta?
Rīga.

Tautība?
Krievs.

Augums?
184 cm.

Kājas izmērs?
43.

Mīļākais sporta veids?
Teniss, F1.

Mīļākā krāsa?
Melna un zila.

Mīļākais ēdiens?
Šašliks.

Mīļākais dzēriens?
Melnā tēja ar cukuru.

Mīļākais rakstnieks vai grāmata?
Ilfs un Petrovs "12 krēsli".

Kāda bija Francijas producentu attieksme pret jūsu mūziku?
Viņi bija ļoti apmierināti. Jāsaka, ka francūži ļoti ilgi gatavojās mūsu albuma izdošanai. Laikam nevēlējās riskēt un mūsos ieguldīt naudu, jo nezināja mūsu mūziku.

Vai pirms albuma miksēšanas jūs zinājāt, kādu skanējumu vēlaties?
Principā - jā.

Varbūt skaņu režisors piedāvāja savu viedokli par to, kā jāskan instrumentiem un albumam kopumā?
Skaņu režisors pats ir mūziķis, kaut gan ne tajā virzienā, kādā mēs spēlējam, jo tas ir džezs. Viņš piedāvāja savu viedokli, bet neuzspieda to.

Vai ieraksta laikā bija kādas problēmas?
Bija nelielas problēmas, kas saistītas ar instrumentiem, uz kuriem mēs spēlējam, kas nav profesionāla līmeņa, jo nav tie "krutākie". Un, dabiski, bija problēmas ar to, ka mūsu mūzika nepieļauj ierakstīt visu instrumentu partijas atsevišķi, tāpēc lielākā daļa tika ierakstīta trijatā vai četratā spēlējot "dzīvajā". Un tikai pēc tam tika ierakstīts vokāls vai lauta.

Vai garajos skaņdarbos jums izdevās trāpīt atkal tajā tempā, kādā jūs to sākāt, ja kāds fragments kļūdas dēļ bija jāpārraksta?
Tieši šeit palīdzību sniedza skaņu režisors, jo viņš rūpīgi attiecās pret tādām lietām kā temps, spēles precizitāte. Tad viņš mums aizrādīja, ja mēs sākām "skriet".

Vai pirms savas mūzikas sacerēšanas jūs esat veikuši tās mūzikas analīzi, kas jums patīk, lai noskaidrotu, kas ir panākumu iemesls vienam vai otram skaņdarbam, par ko cilvēki saka, ka tas ir viņu spēcīgākais, jo ir taču albumi, kuri attiecīgajā stilā tiek uzskatīti par etalonu un nekad nenoveco?
Tagad atceros visus gadus, kopš esam kopā. Nekad mēs tādu analīzi neesam veikuši un tāda doma pat nav bijusi. Viens par favorītu nosauc vienu grupu, otrs - citu, bet, kad radām kopā, tad par citām grupām pat neiedomājamies. Mums vajag ar visiem mums iespējamajiem līdzekļiem izteikt kādu domu, nevis psiholoģiski iedarboties uz klausītāju, lai gūtu panākumus.

Jūs esat spēlējuši trijatā, četratā, piecatā. Kā ir vieglāk?
Protams, kad instrumentu ir mazāk. Ja nav cilvēka, kas to visu koordinē, pieņemsim, kaut vai diriģenta, tad ir sarežģīti. Kad mēs spēlējam oriģinālajā sastāvā trijatā, tad koncertos mums ir jāspēlē saskaņoti, jo ir daudz pāreju, tempu maiņu, bet, kad uz skatuves daudz mūziķu, tad izsekot visiem ir diezgan grūti un var kļūdīties. Kad esam trijatā, dabiski, ka ir vienkāršāk.

Vai vari paredzēt, kā kritika novertēs jūsu albumu Eiropā, ASV vai Japānā?
Protams, ka ļoti gribētos, lai to novērtē cienīgi. Gribētos, lai mūzika patiktu, bet, no otras puses, es pat iedomāties nevaru, ka mūsu mūziku varētu novērtēt kritiķi Amerikā vai Japānā. Domāju, ka ir vēl jāpagaida, jo albums vēl pat nav izdots.

Daudzas grupas, kuras nopietni domā par sava stila oriģinalitāti, maina savu muzicēšanas stilu vai manieri. Kā ir ar Olive Mess? Vai iecerētais stils jau atrasts?
Es domāju, ka virziens ir atrasts, varbūt ne oriģināls, bet oriģināls rokmūzikai. Dabiski, ka ar laiku kaut kas mainīsies. Iespējams, ka jauni mūziķi, kuri iesaistīsies grupā, kaut ko jaunu arī ienesīs mūsu mūzikā.

Daudzas jaunās grupas festivālus Sinepes un Medus, Liepājas dzintars vai arī citus izmanto savas popularitātes veicināšanai. Varbūt esat domājuši kādā no tiem piedalīties?
Mēs uzskatām, ka jebkura uzstāšanās, kur mēs būtu īstajā vietā, ir laba ideja. Dažos festivālos esam mēģinājuši pieteikties, laikam nederējām. Ja kādam citam derēsim, - pilnīgi iespējams.

Vai jūsu mūzikā nav tā, ka puse ir avangards, bet otra - senā mūzika?
Varbūt ne puse, bet...

1/3?
Jā, kaut kas līdzīgs. Renesanses mūzika, avangards, roks.

Varbūt esi dzirdējis grupu, kuras stils aptver avangardu, Renesanses un seno mūziku?
Neesmu dzirdējis.

Vai pats esi apmierināts ar to, kā iespēlēji albumā basģitāru?
Principā esmu apmierināts.

Vai ierakstos un koncertos izmanto efektu pedāļus?
Nē. Visi efekti ierakstā tika papildināti vēlāk.

Kā Olive Mess sacer mūziku? No kura nāk pirmā ideja?
Pirmā nāk no Alekseja, tad vēlāk aranžējumos piedalās visi. Es rakstu partiju basam.

Agrāk savos koncertos esat spēlējuši kādu King Crimson skaņdarbu. Vai ir doma to darīt arī turpmāk?
King Crimson mēs spēlējām tad, kad mūsu repertuārs bija par īsu. Mums ir dažādi viedokļi par to. Es, piemēram, neiebilstu, lai atpūtas dēļ nospēlēt kādu skaņdarbu, taču cits var iebilst, jo mums ir savi darbi, kurus ir vērts parādīt.

Vai ar albuma iznākšanu kāds no Olive Mess mērķiem ir sasniegts?
Vispār jau gribējās profesionāli nodarboties ar mūziku, taču viss ir gājis savu ceļu. Ar mūziku mēs neesam sākuši nodarboties, lai koncertētu vai izlaistu albumus. Tas atnāca pats no sevis un ar laiku.

Kādu tu redzi Olive Mess nākotni dažus gadus uz priekšu?
Lai lielāks cilvēku skaits uzzinātu par mums. Gribētos, lai arī novērtētu.

Pēc cik ilga laika varētu būt gatavs muzikālais materiāls otrajam albumam?
Es domāju, ka pēc gadiem diviem.

Kad būs otrais albums gatavs, vai tas būs tajā pat stilā?
Stils tad gan tas pats, bet skanējums varbūt būs cits.

Vai ir bijusi doma ierakstīt koncertalbumu?
Ir bijusi, tikai nav bijis tehnisku iespēju.

Kurš jūsu grupā ir līderis? Aleksejs?
Vispār mums nav līdera.

Tas ir labi vai slikti?
Nezinu.

Cik bieži jums ir mēģinājumi?
Vidēji divas reizes nedēļā.

Cik stundas ilgst viens mēģinājums?
Kādas 3 stundas, kaut gan agrāk mēs mēģinājām arī ilgāk.

Kā jūs atrodat skaņdarbam pareizo tempu?
Tas viss ir atkarīgs, ko ar to mēs vēlamies pateikt.

Vai jūs mēģinājumos izmantojat ritma mašīnu vai metronomu?
Nē, mums ir Eģiks [Edgars].

Kuri ir tavi favorīti basģitāras spēles ziņā?
Man patīk King Crimson laika Džons Vetons un Kris Skvairs.

Vai garajos skaņdarbos pēc tempu maiņas jums izdodas saglabāt to arī vēlāk, kāds tas bija tā sākumā?
Mums nav skaņdarbu, kur temps saglabātos visa skaņdarba laikā nemainīgs, jo mainās daļas, bet beidzas tas tādā tempā, kādā tas loģiski beidzas pēc mūzikas satura.

Kādu mūziku tu pats tagad klausies?
Klausos to, ko dotajā brīdī vēlos klausīties.

Ko klausījies pēdējās nedēļas laikā?
Yes.

Kaut ko vecu vai jaunu?
Vecu.

Kura gada?
1973. "Tales From Topographic Oceans".

Vai tava muzikālā gaume ir mainījusies?
Principā gaume mainās. Kad es atceros, ar kādu mūziku es sāku daudzus gadus atpakaļ, tad tagad tādu neviens vairs mani nepiespiedīs klausīties. Klausījos roku, avangardu, džezroku. Iespējams, ka ar laiku gaume mainīsies.

Vai no mūsdienu grupām tev ir kādi favorīti?
Univers Zero un Present, arī Yes. Kad bija koncerts Rīgā, redzējām leģendas.

Un kā?
Ļoti patika, kaut gan, kad gājām, nezinājām, vai būsim vīlušies vai arī grupa spēlēs to, kas mums ne visai patīk. Spēlēja tiešām labus skaņdarbus + no jaunākā albuma.

Kāds tev šķita Yes uz skatuves?
Man jau ļoti patika, jo esmu redzējis tikai dažus tāda līmeņa koncertus. Patika, ka viņi atbraukuši uz Latviju, nevis atspēlēja koncertu, bet izlika sevi un parādīja savu meistarību un, ka mūziķiem vienlīdz svarīgi bija arī klausītāji zālē.

Bet Kris Skvairs kā basģitārists?
Cienu.

Kuri tavuprāt ir rokmūzikas ēras 10 labākie albumi?
Yes "Close to the Edge"
King Crimson "Lizard"
Univers Zero "Heresie"
Gentle Giant "Octopus"
Yes "Tales From Topographic Oceans"
Magma "Mekanik Destrüktiw Kommandöh"
Genesis "Foxtrot"
Yes "Fragile"
King Crimson "Islands"
Yes "Relayer"

Olive Mess    Soleil Zeuhl

2002. gada 3. novembrī

Atpakaļ | # 4  (1997) | # 5  (gadsimta) | # 6  (1998) | # 7  (1999) | # 8  (2000) | # 9  (2001)  | # 10  (gadsimta #2)  | # 11  (2002)
progresīvais un avangarda roks | post-roka grupas | post-roka leibli un mediji
2000. gada albumi |  2001. gada albumi | 2002. gada albumi | dažu Latvijas grupu albumi



Zaļā Delfīna aptauja, © Dainis Bušmanis, a. k. 345, Rīga, LV-1050, Latvija.

Papildināts 2003. gada 18. aprīlī.